Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

να επιστρέφεις (Vo2)

Όταν ήμουν μικρή, το κλασικό επιχείρημα των βιολογικών μου γονιών για το ζήτημα, όχι της θρησκείας αλλά του χριστού και της παναγίας φυσικά, ήταν πως όταν έρθω στην δύσκολη στιγμή, «αχ παναγίτσα μου θα ουρλιάξω», οπότε καλό θα ήταν να μην τα βάζω μαζί τους και να πηγαίνω εκκλησία.


Θυμάμαι τελευταία χρονιά που τους είπα πως πάω εκκλησία, ήταν το 2000. Τους πούλησα το μπαλαμούτι πως φοβόμουν για το τέλος του κόσμου, και πως ήθελα να πάω πολύ πρωί, χαράματα ακόμα, μόνη μου στην εκκλησία (που μάλλον όσο το σκέφτομαι τώρα, δεν το πίστεψαν…)


Πήρα λοιπόν την τσάντα με τα σπρέι, και έστησα το δικό μου μικρό παρτάκι στους τοίχους της πόλης μου. Βέβαια δεν ξεχνώ και παραδέχομαι πως δύο χρόνια πριν, όταν πηγαίναμε για βάψιμο στα τρένα, ανάβαμε κι από ένα κεράκι στην αγίου κωσταντίνου και ελένης…Άλλες εποχές…


Αυτές ήταν λοιπόν οι τελευταίες κοσμικές επαφές με τα ακίνητα του φυσικού μου πατέρα εδώ κάτω στη γη.


Από τότε, έχω βρεθεί κατά τη γνώμη μου σε αρκετές δύσκολες καταστάσεις, και δεν ρεφόρμισα ποτέ. Και είμαι περήφανη γι’ αυτό. Βέβαια δεν είναι δύσκολο θα μου πείτε να μην επιστρέψεις στην αγκαλιά της εκκλησίας, και θα συμφωνήσω. Θα πω όμως πως το δύσκολο είναι να μην ρεφορμίζεις γενικά, και θα συμφωνήσετε κι εσείς φαντάζομαι.


Άλλωστε θα ήταν μικρότερο το κακό αν έκραζα την εκκλησία και επέστρεφα σε αυτήν, από το να έκραζα την αναρχία και να επέστρεφα σε αυτήν.





(ένα graffiti μου την εποχής εκείνης,

με δεκάδες σβησμένους σταυρούς,

που επαληθεύουν το αληθές)



hoping you’ll catch what I mean



3 σχόλια:

  1. Θυμήθηκα μια φράση (της Παπαδάκη, νομίζω):
    'φεύγω γιατί μου αρέσει να σε βλέπω όταν έρχεσαι'.
    Άσχετο, βέβαια, με την ανάρτηση
    διότι η εκκλησία δεν διώχνει τα παιδιά της,
    αρέσκεται να τα καταπιέζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με κάτι τέτοιες αναρτήσεις αγαπάω ακόμα περισσότερο ρε φιλενάδα...

    Μερικές μόνο ερωτήσεις

    1)Κατούρησες δημοσία την εκκλησία;
    2)Κήρυξες πως εσύ έχεις την θεϊκή αλήθεια σε αντίθεση με τους παπάδες που κοροϊδεύουν τον κόσμο;
    3)Μήπως ανήκεις μετά από καλύτερη σκέψη στη νέα τάση του χριστιανισμού τον οποίο πριν έφτυνες;
    4)Είσαι αρκετά σκληρή για τις ύαινες της ευσπλαχνίας;

    Και το κυριότερο

    5)Η αναρχία σώζει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 1)δεν την κατούρησα, αλλά έχω θαυματουργή εικόνα που κατουράει όταν ακούει βλαστήμια, μόνο με 27 ευρώ.

    2)την θεϊκή αλήθεια την έχουν προφανώς οι νεώτεροι και οι ποιο καυλωμένοι...τα'χω φάει τα ψωμιά μου.

    3)ανήκω σαφέστατα στην τάση των παλαιοχριστιανών και είμαι περίφανη γι' αυτό.

    4)τόσο που σπάω και δόντια...

    5)όλα τα άλλα, είναι κόλαση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή